top of page

איך לתכנן גיוס המונים ולהצליח בפרוייקט מימון

זה מזמן לא טרנד חולף, זו דרך לגיטימית להוציא רעיון שיש לכם אל הפועל. גיוס המונים זו דרך עוקפת בנק, עם הגעה ישירה לקהל היעד של המוצר שלכם. החשיפה שגיוס המונים נותן יחד עם יצירת קהילה סביב המוצר שלכם זוהי המסגרת של הסיפור כולו. לא משנה אם תבחרו בהדסטארט, קיקסטארטר, מימונה או כל חברה אחרת של גיוס המונים- הפטנט הוא אותו פטנט. הנה שני הסנט שלי בעניין:




אז איך עושים את זה נכון?

1. הדבר הכי חשוב הוא לוודא שיש עניין סביב המוצר שלכם. לא כל מוצר מתאים לגיוס המונים, מצד שני גם מוצר נישתי מאד יכול להצליח בגדול. אפשר להעלות פוסט בפייסבוק בו אתם כותבים שאתם שוקלים להעלות פרוייקט לגיוס המונים למוצר לשכם ולבחון את התגובות.

2. תימחור הגיוני. בידקו כמה כסף אתם צריכים גם כדי לייצר, גם כדי לשלוח את המוצר המוגמר לתומכים (בדואר חבילות, כפול כמה מאות תומכים) ותוסיפו עוד קצת כסף בצד לפירסום ממומן ולהקפצת הסכום מידי פעם.

3. צניעות. ספרו מה המצב האמיתי של המוצר, של העסק, שתפו בצורה כנה ואמיתית את הגולשים על מנת ליצור אמפתיה ורצון לסייע. אל תציעו הגרלות בין התומכים ועוד כל מיני רעיונות שנתקלתי בהם שנראים כאילו זה שעשוע בשבילכם ולא עסק רציני.

4. הכינו וידאו קצר וקולע בו רואים אתכם ואת המוצר (אם יש מוצר, אם לא- סקיצות או הדמיות יעשו את העבודה) במקביל ודאו שהוידאו נשמע טוב ואם לא שיתלו תרגום.

5. תמונות. אימג'ים של המוצר מכל הזוויות, בצילום מקצועי וכמה שיותר. אני כמובן לא מדברת על עשרות תמונות אבל משהו כמו 5-10 תמונות יעזרו להתחבר למוצר ולהבין אותו.



6. לפני שאתם מפרסמים ומשתפים את הקמפיין דאגו לחשוף אותו בפני משפחה וחברים קרובים בלבד. הרעיון הוא לשתף את הגיוס הלאה רק כשכבר יש סכום תמיכה התחלתי. אנשים אוהבים להצטרף להצלחה.

7. מידי פעם הקפיצו את הסכום בעצמכם, על מנת שהגיוס לא יירדם. במקביל שילחו עידכונים למי שכבר תמכו. בקשו מאלו שתמכו עזרה בהפצה ושיתוף הפרוייקט.

8. שתפו ברשתות החברתיות את הגיוס באמצעות צילומי מסך של התקדמות הגיוס ואל תתביישו לספר על הרגשות שלכם (לחץ, שמחה, התרגשות) הכל הולך. חברו את הגולשים באופן אישי לגיוס ובקשו מהם לשתף הלאה.

9. כמו שאתם יודעים, לא כל פוסט שאנחנו מעלים ניצפה על ידי החברים שלנו. פנו אליהם בהודעות הפרטיות וצרפו קישור לעמוד הגיוס שלכם. כך תוודאו שהם ראו. שימו לב- לא לנדנד. שלחתם בפרטי- הם ראו.

10. ביומיים האחרונים תנו פוש. וואטסאפים, טלפונים, מיילים- הכל כשר. כשאנשים רואים שמועד סיום הגיוס מתקרב הם מתגייסים. שילחו עידכון אחרון למי שכבר תמך ובקשו שיפיצו הלאה.

זיכרו, גיוס המונים דורש תחזוקה שוטפת והרבה סבלנות. זו עבודה בפני עצמה, אז עשו זאת בחוכמה ונטרלו

את הבושה. אם זה חשוב לכם, אתם תעבדו בזה.

ולמי שהספיק לשכוח, סרטון הגיוס הקורע של הפיל החול בהדסטארט



בהצלחה!

אוסי

  • טוויטר אוסי גלבוע
  • יוטיוב המאוורר
  • לינקדין המאוורר
  • פינטרסט המאוורר
  • אינסטגרם אוסי גלבוע
  • פייסבוק המאוורר
bottom of page