top of page

איך נוצרת אווירה של קניות בכריסמס

מי שביקר במדינות שחוגגות כריסמס, לא יכול היה להתעלם מהאווירה ברחובות, בפרסומות, בקניונים ובכלל. כריסמס נמצא בכל מקום, אי אפשר להתעלם ממנו. אם נוסעים באוטובוס- כל האוטובוס מקושט לכבודו, אם יורדים לרכבת התחתית- כולה מלאה בפרסומות לכריסמס, אם הולכים ברחובות- כל חלונות הראווה מקושטים והתחושה היא שהכל אפשרי וכל מה שצריך לעשות זה לשלוף את הארנק ולהצטרף לאווירת החג המהמם הזה.


פרסומת ברכבת התחתית בלונדון, דצמבר 2018

אז הייתי בלונדון עם המשפחה בטיול של שבוע, בלי תכניות לעשות שופינג בכלל, הכנתי תכנית באקסל כמו טיילת מקצועית עם כל המקומות שאסור לפספס וברגע שהתחלתי לחקור הסתבר לי שלכבוד הכריסמס יש מספר שווקים שקמים במיוחד לחג הזה ונעלמים כשהוא מסתיים. כמובן שלצידם הוקמו גם אטרקציות כך שאם רוצים לבלות עם הילדים אין דרך לפספס ולבקר לפחות בשוק חג מולד אחד.


הקריאות של סנטה HO HO HO רחוב קרנבי האגדי

אז ביקרנו ב- Camden וכמובן שהיה שם שוק מיוחד לחג המולד בנוסף לשוק הרגיל, ביקרנו גם בנוטינג היל, השכונה המקסימה שמתחברת עם שוק פורטבלו שגם בו היו דוכני כריסמס מיוחדים, גם בכיכר טרפלגר חיכה לנו שוק חג מולד, כמובן שגם בהייד פארק פתחו לונה פארק של ממש עם שוק חג מולד מקסים האמת. היו עוד אתרים כמו החלקה על הקרח שהוצמדו לשווקי חג מולד. אי אפשר לברוח מזה, כנראה שאין טעם גם לנסות. זה פשוט חג של קניות.




ככר טרפלגר במבט גבוה מהברגר קינג

הייתם חושבים אולי שאלו אטרקציות לתיירים בלבד, כאלו שנועדו למשוך את המטבע הזר אולי אבל לא. האנגלים עצמם הסתובבו גם הם באותם המקומות, פתחו את הארנקים וקנו. המוסיקה, האנשים, הקישוטים, האורות, החיוכים, האווירה פשוט קסומה. זה כנראה בדיוק הרקע שצריך כדי לגרום לנו לקנות.

אני אגלה לכם סוד, אותי זה לא שכנע. לא קניתי כמעט כלום כי באתי במטרה לראות ולספוג כמה שיותר :) אבל אין לי ספק ממה שראיתי, שאני יוצאת הדופן.

כשהכל נראה ככה- האווירה משכנעת

לסיכום, זו חוויה מהנה להסתובב ברחובות לונדון וערים אחרות דווקא בכריסמס. לומדים להתעלם מהקור ולהיתנהל כמו לונדונים ותיקים, לא להתרגש מגשם ולא מרוח מקפיאה. העיר מקושטת והאווירה מחשמלת, עם או בלי שופינג.

  • טוויטר אוסי גלבוע
  • יוטיוב המאוורר
  • לינקדין המאוורר
  • פינטרסט המאוורר
  • אינסטגרם אוסי גלבוע
  • פייסבוק המאוורר
bottom of page