top of page

אינסטגרם מוביל בעשרה צעדים פשוטים

לספר לכם על אינסטגרם אני כבר לא צריכה, אתם יודעים שזה כלי שיווקי ממעלה ראשונה. לא, לא רק לצעירים, הגיל של המשתמשים באינסטגרם עלה בשנים האחרונות ולמעשה כולם כבר שם. כמעט.

הקהל שלכם יכול להיות מפוזר על פני מספר רשתות חברתיות אבל כנראה שאם הוא מתחת לגיל 50, הוא באינסטגרם. אם זה המצב, אתם חייבים להיות שם.

אספתי לכם כמה נקודות חשובות שאם תיישמו אותן, תוכלו להגיע לפרופיל מוביל ומעניין שימשוך עוקבים ויצור עבורכם קהל שבוי באינסטגרם. אז בואו נתחיל:

1. מיתוג. אני לא מדברת על לוגו, אלא על מיתוג ויזואלי של כל התמונות שלכם. תבחרו נושא אותו תצלמו ותבחרו דרך שבה התמונות יוצגו. האם התמונות יוצגו כולן עם מסגרת כלשהי? עם פילטר כלשהו? עם אותו רקע? אחידות ויזואלית- כלומר שכל התמונות תוצגנה באותו פורמט, יוצרת תחושה של משהו מוכר ומה שמוכר- נח ונעים לנו.



2. תיוג. כאשר אתם מתייגים בתמונות שאתם מעלים פרופילים אחרים, באמצעות שיתופי פעולה שאתם יוצרים איתם, אתם למעשה מוסיפים סקרנות ועניין. את מי תגייתם? למה תייגתם? לעורר סקרנות זה חשוב וגורם לכך שאנשים יתעכבו עוד כמה שניות על התמונה שלכם. זו תוצאה חשובה מאד. בשת"פ כזה גם הפרופיל השני יתייג אתכם והקהל שלו יחשף אליכם. פשוט וקל.


3. #האשטגים. פעם הם היו אמצעי שעזר לנו לאתר מידע. היינו מקלידים מילה או ביטוי והיינו רואים את כל התמונות שמופיעות תחת התיוג הזה. היום, בנוסף לפונקציה של פעם, כאשר אפשר לעקוב אחרי האשטגים, זה חשוב מאד לתייג את התמונות שלנו. אינסטגרם מאפשרת לנו לתייג עד 30 האשטגים בפוסט- השתמשו בזה, זה חשוב.


4. לוקיישן. למה חשוב לציין לוקיישן בכל תמונה? כי גם זה מקור לחשיפת הפוסט שלנו. אם מישהו מחפש לוקיישן מסויים באינסטגרם- הוא יחשף גם לתמונה שלנו. אם הוא כבר נחשף, יכול להיות שהתמונה תמצא חן בעיניו והוא יכנס לפרופיל שלנו כדי לראות עוד. ברגע שהפרופיל ממותג ומזמין סביר להניח שיתחיל לעקוב אחרינו.



5. סטורי. הסטורי מגביר משמעותית את החשיפה לפרופיל שלנו. הוא פתוח וחשוף גם למי שלא עוקבים אחרינו ויכול למשוך אלינו עוקבים רבים. בסטורי יש אפשרות לתייג, להזכיר פרופיל אחר, להוסיף לוקיישן ובמילים אחרות להרחיב את החשיפה שלנו באופן משמעותי. סטורי איכותי יכול להוביל לעוקבים רבים. הוא יורד אחרי 24 שעות, אבל יש לו משמעות גדולה בחשיפה שלנו.


6. מולטי. כשאנחנו מצלמים באותו לוקיישן ולא יכולים לבחור בין התמונות, במקום להעלות כמה תמונות מאותו מקום פשוט נשתמש באפשרות של תמונות מרובות- מולטי. אפשר לערוך כל אחת בנפרד, לפלטר ולתייג על כל אחת פרופילים שונים. מולטי זו אופציה מסקרנת שגורמת לנו לדפדף בין מספר תמונות ולכן אני ממליצה עליה מאד.


7. וידאו. גם אם אתם לא יודעים לערוך, זה לא כזה סיפור, ממילא מדובר בסרטונים קצרים מאד. אפשר בחמש שניות להעביר מסר ולספר סיפור אם חושבים על תסריט מראש. וידאו מקבל חשיפה יפה באינסטגרם

ואפשר להגיע בפוסט באינסטגרם עם סרטון עד לאורך של דקה. באמת שאין צורך, קצר וקולע יעשה את העבודה.


8. סטוריז נעוצים. פה יש לנו הזדמנות זהב לקחת את הסטוריז המוצלחים שלנו, שעוזרים לנו בבניית המותג שלנו ולא לאבד אותם. אנחנו יכולים לנעוץ אותם, לתת להם כותרת, לעצב להם תמונה ובכך בעצם לתת תחושה של אתר אינטרנט עם עוד מידע עלינו ועל המותג שלנו. אין טעם לנעוץ מעל 6-7 סטוריז, אני לא חושבת שמישהו יגיע כזה רחוק, אבל אפשר לנסות. ניתן לראות כמה צפו בכל סטורי כזה.



9. הביו Bio. החלק העליון והבולט בפרופיל שלנו. למה שאתם כותבים שם משמעות גדולה. כיתבו קצר ולעניין, מושך ומעניין, השתמשו באימוג'ים מתאימים, הכניסו פרטי התקשרות איתכם ואת כתובת האתר שלכם. זה המידע עליכם, תידאגו שלא יהיה יבש. אם יש לכם מקום פיזי כמו חנות או משרד הכניסו גם אותם, אם זה לא חשוב- אל. עדיף קצר מארוך.


10. פרופיל עיסקי. חשוב מאד לעבור לפרופיל עיסקי, חייבים לשם כך עמוד פייסבוק עיסקי, אם רוצים להשתמש במה שהכי חשוב- הפירסום (קידום ממומן) והסטטיסטיקות. בלי שני אלה, אתם עובדים בניוטרל. הפרופיל העיסקי מאפשר לכם לתייג מוצרים ולהוביל קונים לאתר שלכם, לראות נתוני שימוש של העוקבים שלכם, במה הם צפו, מי הם, מה הם הכי אהבו אצלכם, תוכלו לפרסם את האתר שלכם, את הפוסט שלכם, את הפרופיל שלכם. זה MUST.



כשהתוכן איכותי ומוגש כמו שצריך, עם כל מה שציינתי למעלה, הפרופיל עובד. שימרו על רמת תכנים גבוהה, אל תתמסחרו מידי, רק כשחייבים. חישבו כיצד ניתן לשפר את התכנים, את הצילומים, את הכתיבה ואל תשקטו על השמרים, כל הזמן תפתיעו את העוקבים שלכם.

כבר הזמנתי אתכם לעקוב אחריי? אה לא? פשלה שלי.. מוזמנים לאינסטגרם שלי!


  • טוויטר אוסי גלבוע
  • יוטיוב המאוורר
  • לינקדין המאוורר
  • פינטרסט המאוורר
  • אינסטגרם אוסי גלבוע
  • פייסבוק המאוורר
bottom of page